Dag 3 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline & Vincent

07 Februari 2016 | Finland, Rovaniemi

Vanochtend op ons gemakje opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar Santa Claus Village gerden. Daar kun je de Napapiiri (Poolcircel) over en de kerstman woont daar - en heeft daar zijn eigen postkantoor. Verder zijn er souvenirwinkels en nog veel meer souvenirwinkels. Natuurlijk hebben wij hier ook de harde weg toerist uitgehangen! Allerlei souvenirs gekocht en oma heeft ook gezorgd voor het thuisfront.
Er lag ook een geocache en die hebben we nog even gelogd. Na dat onze tassen gevuld waren zijn we weer naar ons huisje gereden, hebben daar de Jumbo worsten opgegeten en toen kon Fen naar bed, even bij tanken. Dit is na al die indrukken even hard nodig.
Quinn en Vincent zijn gaan ijsvissen op een goed meer met 75 cm ijs, er was zelfs een weg aangelegd voor het autoverkeer!!! Onze buurman Anti Pekki had ons deze plek geadviseerd.
Oma en ik hebben lekker geluierd.
Na het eten werd Vincent door Anti Pekki opgehaald om weer een keer te gaan ijsvissen. Hij zal nu wel het een en ander geleerd hebben.
Ik ben lekker met Fem de sauna ingedoken en geloof het of niet, haar kwebbel stond even stil. Morgen wil ze weer.
We zijn nu toch wel zenuwachtig aan het worden voor morgen, de grote dag.

• 08 Februari 2016 - 09:54

Door En Kees:

Hallo N.66.32 (de noordpoolcirkel !) Hier een berichtje van N.51. 22 !

Vandaag is de grote dag, spannend hoor !
    Denk dat Nuka het aanvoelt want ze is een beetje onrustig deze ochtend.
    De tijdelijke baas is vanmorgen weer gaan werken en het vrouwtje lag nog ' gewond' in bed daarom moest ze zich even laten horen met ' gezang' .

Het is hier volop Carnaval (op teevee bij Omroep Brabant :). Vandaag wordt een onstuimige maandag en de kempenoptocht in Hapert is zelfs afgelast (vanmiddag wordt er Code Geel afgegeven).
    Dat is wel bijzonder volgens mij is deze optocht nog niet eerder afgelast.

Wij doen dit jaar niet aan Carnaval (heel moeilijk hoor voor iemand met een carnavalshart :) maar vermaken ons prima met Netflix en andere dingen.
    Feest vieren houden we gewoon te goed :)

Vincent en Carolien heel veel geluk, liefde en voorspoed in de toekomst. Hele gezellige, warme, bijzondere middag samen met kinderen en oma !
    Kijken erg uit naar alle foto's .

Lieve groeten van Kees, Door en Nuka *

* Ze doet het heel goed hoor, Gisteren allemaal vreemde mensen op bezoek die ze maar mooi heeft geaccepteert, Kees blijft wel haar grote vriend, denk dat ze die mist nu (naast jou natuurlijk Vincent)

Houdoe.......

• 08 Februari 2016 - 17:09

LOES:

Hallo,
    Het ziet er fantastisch uit daar! Echt prachtig!
    Vandaag de grote dag. Ben erg benieuwd naar de foto's en voor nu alvast van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!