De meer dan grote dag! - Reisverslag uit Carpentras, Frankrijk van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu De meer dan grote dag! - Reisverslag uit Carpentras, Frankrijk van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu

De meer dan grote dag!

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Caroline & Vincent

11 Juni 2016 | Frankrijk, Carpentras

Vannacht slecht geslapen, en om half 6 op, vincent een bord macaroni erin en dit met cola erin gewerkt, koolhydraten, zoveel als halen kan! De rest spullen prepareren en om 6.10 op naar Malaucene. Net op tijd daar, de fiets van de auto en om 7 uur stipt is Vincent net als 400 andere fietsers gestart met de westelijke beklimming van de mt Ventoux. Het weer is geweldig en direct heb ik de goede pedaalslag te pakken en dat na dat ik gisteren na het verkennen van het parcours liever naar huis was gegaan! Het ging als een speer! Super genoten van de panorama's en de tocht. En dan ineens staat het beroemde observatorium in het gezichtsveld, ik ga de eerste keer boven komen! En hoe, in strak 2 uur!!!!

De dames starten ook in Malaucene maar dan om 9 uur. Elly had na een kilometer of 6 flink last van kramp, maar zette toch door! Samen hebben de dames het traject goed afgelegd en ook supergenoten van deze prachtige beklimming, volgens ons, de mooiste van de drie beklimmingen. Ze hadden er behoorlijk goed de vaart in want in 4,5 uur waren ze om half twee boven en was de ontlading groot! De laatste 500 meter hebben Fem, Lise en Govert ook meegelopen! Het is een dag van alles samen, samen met 600 deelnemers en supporters, 100% tegen MS, allemaal er van overtuigd dat we deze strijd ooit gaan winnen en allemaal met een dramatisch verhaal bij een naaste....Maar mede door een superieur georganiseerde dag is het het een fantastische dag geweest, alles klopte, tot in de puntjes!

Na vincent zijn eerste beklimming is hij afgedaald naar Bedoin, om daar te stempelen om lid te kunnen worden van de club die de Ventoux 3 keer beklimmen op 1 dag! Het wordt snel warm en in het beruchte bos van Bedoin, is het warm en 10 km lang giga stijl, Govert, Lise en Fem zijn me met de wagen op komen zoeken en hebben me diverse keren aangemoedigd! Net als de vele meegereisde supporters van de anderen, Geweldig! Ook deze beklimming gaat goed, en in weer 2 uur ben ik weer boven, 21 km gefietst en een kleine 1600 m gestegen! Zowel in de eerste, als in de tweede beklimming ben ik mijn maat Kees tegengekomen, precies op de top! Hij fietste alleen net de andere beklimming als ik. Samen zijn we om 13 uur naar Sault afgedaald voor de derde beklimming. In Sault eerst goed gegeten en de bidons gevuld en zijn we samen aan de derde beklimming begonnen. De benen zijn nog steeds goed, het is wel erg warm geworden. Govert, Elly, Lise en Fem zijn ons met de auto weer op komen zoeken en hebben ons flink aangemoedigd hetgeen ons echt vleugels gaf!Deze beklimming is de eerste 15 km minder stijl en we hebben er echt van genoten, de slotklim vanaf chalet raynard naar de top doen we ieder apart. Om goed 16.00 ben ik boven en kees even erna. De ontlading was echt giga.

Het was een dag om nooit meer te vergeten. We hebben er allemaal super van genoten, al was het superzwaar. We zijn allemaal kei kapot, en nu lekker gedouched en vanavond lekker rustig aan! We zijn er met zijn zessen vol voor gegaan, en er hard voor getraind, het was super de moeite waard en hebben zo op onze manier ons steentje bijgedragen aan een MS vrije wereld!!!!

• 11 Juni 2016 - 20:23

Natasja:

Super prestatie top gedaan.

• 11 Juni 2016 - 20:45

Betsie:

SUPER!!!

• 12 Juni 2016 - 22:55

Will.:

Wat een kanjers zijn jullie!

• 12 Juni 2016 - 23:31

Wim/Will Ederveen:

Grandioze prestatie. Een diepe buiging voor deze helden.

• 14 Juni 2016 - 14:12

Carrie:

Top prestatie van jullie allemaal. Heb er kippenvel van gekregen. Geen woorden voor. Geweldig!!!!