Dag 6, geblaf en gebibber - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu Dag 6, geblaf en gebibber - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Caroline & Vincent - WaarBenJij.nu

Dag 6, geblaf en gebibber

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Caroline & Vincent

10 Februari 2016 | Finland, Rovaniemi

Vandaag weer geen echt vakantie ochtendje, om 7 uur uit de veren en om 8 uur in de auto, op naar de huskyfarm Huskypoint in kapalamaki. Het heeft vannacht weer gesneeuwd en dat is vastgevroren op de weg, dus we glibberen en glijden weer over de weg! Toch op tijd daar en na een korte instructie, op naar de slee en de honden worden ingespannen, er is nog een belgisch koppel mee. Team 1 zijn Vincent en Quinn, team 2, de belgen, en Team 3, Caroline, Frieda en Fem. Er gaat 1 slee van hun vooraf en er gaat een sneeuwscooter mee voor de begeleiding. De honden worden ingespannen en gaan tekeer voor een goeie. Ze hangen strak in de lijn. De slede's zijn met touwen gezekerd, de gids maakt de lijnen los en een explosie van 24 husky's barst los! Het heeft behoorlijk gesneeuwd dus het landschap is echt prachtig! Het gaat best hard in het begin en er moet zo nu en dan danig geremd worden. Na een paar keer bergop te zijn gegaan, is de top van het eerste geweld er wel een beetje af. Na een uurtje rijden hebben we een break met wat Fins bessensap en wat uitleg over de opbouw van hoe een span husky's samengesteld en geselecteerd wordt. Na de break nog een eind gereden, en gaande weg beginnen de honden het eindpunt te ruiiken en gaat het hard! Quinn staat inmiddels aan het stuur van Team1! De belgen misten een afslag. Maar dat mocht de pret bniet drukken. Na de honden uitgespannen te hebben zijn we terug naar de farm gegaan en daar een rondleiding gehad. Ze hebben er 140 honden! De eigenaar doet extreme sledetochten van over de 1000km, aan zijn erelijst te zien is hij zo'n beetje de beste van Finland. Na deze prachtige ervaring hebben we op de terugweg nog een geocache gelogd in Rovaniemi en daarna boodeschappen gedaan in jhet winkelcentrum, ook in de staatswinkel hebben typische Finse likeuren ingeslagen! Alcohol boven de 5% mag hier niet in een gewone winkel verkocht worden. Terug bij het huisje hebben we met Fem nog een reuze sneeuwpop gebouwt! Op tijd gegeten en Caroline en ik zijn daarna naar Rovamiemi gegaan, Aan de oever van de Ounasjoki rivier wordt op woensdagavond in een tent sauna gestookt volgens Finse traditie met als cooling down een duik in een wak in de rivier, watertemperatuur 0 graden! Dit was een echte must have expierience en was echt supergaaf!!!! Nu lekker beentjes op tafel en nagenieten, morgen nog 1 dag knallen en genieten van dit prachtige land!!! Tot morgen!

• 10 Februari 2016 - 22:39

Edith:

Woow wat een prachtige dag vol met mooie ervaringen.... die nemen ze jullie nooit meer af!

• 10 Februari 2016 - 22:39

• 10 Februari 2016 - 22:40

• 11 Februari 2016 - 10:55

Door En Kees:

Ha lieve vrienden !

Wat een geweldige avonturen en verhalen. Jullie hebben een Super vakantie !
    Ik geniet erg van de verhalen en landschap beschrijvingen, zou er ook zo naar toe willen, lijkt me heel speciaal, sneeuw, ongerepte natuur, bijna het einde van de wereld.
    een bestemming waar je ook niet zo gauw komt natuurlijk al staat Ijsland heel hoog op ons lijstje !!

Geniet nog van deze allerlaatste dag en neem alle indrukken mee naar huis zodat je ze met ons kan delen, Top !
    Toch even niet zo doorsnee om op deze manier te trouwen en de 'wittebroodsdagen' te vieren.

Tot morgen !

Groeten van Kees, Door en poot van Nuka*

* Die kan niet wachten om jullie te zien natuurlijk hoewel ze zo weer een weekje mag komen hoor.

• 11 Februari 2016 - 18:32

Will.Ederveen:

Wat een ervaringen allemaal .Tof hoor!!

• 11 Februari 2016 - 18:34

Will.Ederveen:

Bij anale vorige berichten heb ik ook een reactie gekregen.
    Ik vraag me af of jullie die ook gekregen hebben?
    Vandaag zie ik nl.vooe de eerste keer dat de vorige reactie wel geplaatst is!!